Rubrika: Životní styl

Vyzrajte na stárnutí – Zkuste tyto tipy na zpomalení stárnutí, spolehlivě fungují!

Stárnutí úplně sice nezastavíme, ale jeho viditelné projevy, se dají celkem dobře zvládnout a zpomalit. Chce se cítit i vypadat mladší, než jste? Tohle zkuste! 

Vyzrajte na stárnutí – Zkuste tyto tipy na zpomalení stárnutí, spolehlivě fungují! 

Každý z nás stárne a to se rozhodně nedá ovlivnit, mládnout totiž nebude nikdo. Také si ale občas říkáte, jak je možné, že vaše kamarádka nebo nějaká celebrita vypadá skvěle a vůbec ne na svůj věk? Jak je to vlastně možné? Všechno záleží na tom, jak se k sobě a ke svému tělu chováme, člověk, který má starosti a příliš o sebe nedbá, bude vždy vypadat o něco hůře, než člověk, který si hlídá jídelníček, pořád se směje a pečuje o sobe. Není to rozhodně jen o stravě, o kosmetice nebo pohybu, je to také o tom, jak se cítíme psychicky a jak moc se umíme mít rádi. Jak tedy vypadat lépe a vyzrát na projevy stárnutí? 

starší a mladší žena

Začněte u pozitivního přístupu

Psychika ovlivňuje mnohé, nejen fyzická schránka by totiž měla být pořádně hýčkaná. Určitě se snažte hodně spát, odpočívat a bavit se. Člověk, který má koníčky, umí se bavit, má kolem sebe příjemné lidi, se bude vždy cítit lépe a pak bude také lépe vypadat a působit na své okolí. Přejete si být svěží? Pak musíte spát. Nechcete mít moc vrásek? Nemračte se a na svět se více smějte, duševní pohoda je zkrátka základ, bez toho vám ani ty nejlepší kosmetické produkty mnohdy nepomohou. Takže se naučte všechno kolem sebe vnímat pozitivně a pak se můžete zaměřit na to ostatní. 

vitamíny pro pleť

Lépe se stravujte a neodbývejte se 

Zdravá strava dokáže ovlivnit rovněž mnohé, takže i to, jak budete navenek vypadat. Snažte se jíst zdravě a také jezte to, co vám chutná, ale s mírou. Ovoce, zelenina, vyvážená strava, bílkoviny, vláknina a samozřejmě hodně vitamínů. Zkuste si vyladit jídelníček tak, aby mu nic nechybělo, na jídlo si také dopřejte více času a určitě se nikdy nesnažte odbývat. Potřeba je také dodržovat pitný režim, aby mělo tělo dostatek hydratace. Pomůže to i pokožce. 

Právě na pokožce se toho hodně odráží, takže je vhodná i péče o pokožku, kterou si dopřejte ve formě kvalitní kosmetiky. Krémy proti vráskám určitě nezatracujte, i když asi budete muset zkoušet, který vám nejlépe sedne. Ony krémy nejsou úplně stoprocentní, ale pravidelná péče o pokožku je naprosto nutná a nezbytná. A platí to, jak pro muže, tak i pro ženy. 

Pes, pomocník běžce i chodce

Psi milují v životě dvě věci. Svého páníčka a jakoukoliv činnost, kterou s ním provádí. Běh je pro něj úplně TOP. Miluje běhání. Svého pejska můžete zapojit i aktivně. Může se stát vašim pomocníkem. Bude vás tahat, což oceníte hlavně při vybíhání stoupání. Ale bez ohledu na jeho pomoc, vám připraví nezapomenutelné, společné zážitky.

Padnoucí postroj

Jak toho dosáhnout? Chce to jen pár věcí a trochu tréninku. Většina pejsků velice brzy pochopí, co se od nich chce, a rychle a s nadšením, se zapojí aktivně do společných tréninků.

Začneme výběrem vhodného postroje. I u nás existuje několik firem, které šijí velice kvalitní postroje. Je důležité psovi koupit správnou velikost. Výrobce na svých stránkách mívá přehledné vysvětlení správného měření psa. Jsou zde udány všechny potřebné míry, které objednavatel postroje musí změřit.

Výsledný postroj nesmí na pejskovi nijak plandat, nebo jej škrtit. Pes se v něm musí cítit pohodlně.

K postroji budete také potřebovat speciální vodítko s takzvaným amortizérem. To je část vodítka, která trochu připomíná tlumič. Při běhu opravdu tlumí určité nárazy, které vznikají při změně rychlosti běžce i psa, nebo při prudkém směru běhu.

K vodítku budete také potřebovat něco, za co vás pejsek potáhne. Používá se k tomu speciální, bederní pás. Je široký a polstrovaný, takže běžci nepůsobí žádné nepohodlí. Někteří běžci či chodci používají dokonce sedáky, které nejsou nepodobné horolezeckým úvazům.

Natěšený pes

Když propojíme psa pomocí vodítka s běžcem, vznikne tým. Aby tým fungoval, musí pejsek pochopit to, že při běhu či rychlém pochodu stále vpředu. Severská plemena psů to mají v genech. Už staletí takhle fungují. Jsou používáni k tahu saní a vůbec všeho. Ostatní pejsky to musíme naučit. Jde o nekonečné povzbuzování a odměňování. Také musíme pejska naučit pár nezvyklých povelů. Pro povel vpravo, používáme zvolání Džíí! Pro vlevo Hoo! A nejdůležitější je určitě povel Stůj!

Změna životního stylu – stravování

Fast foody, smažené pokrmy a celkově příliš mnoho tuků, průmyslově vyráběné potraviny s množstvím dochucovadel, barviv a konzervačních látek, hodně masa, obiloviny zbavené nejdůležitějších živin a sladké nápoje. Shrnuto a podtrženo – jíme nezdravě, a co víc, přejídáme se. Ládujeme se řízky, slaninou a dorty, brambůrkami, hranolky a zapíjíme to coca-colou. Docela zásadním způsobem porušujeme moudré pravidlo „jezme proto, abychom žili, a nežijme proto, abychom jedli“. A pak se divíme, když se začnou projevovat různá onemocnění. Nezdravým stravováním si totiž zanášíme své orgány toxiny a dalšími nevhodnými látkami, které tělo nestačí, anebo dokonce ani neumí odbourávat. Pak začnou jednotlivé orgány selhávat ve své činnosti.

Čerstvé zeleninové šťávy

A že by se s tím nedalo nic dělat? Náprava je vhodná a možná v každém věku – dětmi počínaje, seniory konče. Na současnou dětskou populaci se podívejme trochu blíž – sedí ve škole, pak doma u počítače nebo u televizoru a pohyb žádný. Místo zdravých svačin si koupí ve stánku colu, chipsy a ledovou tříšť. Čerstvá zelenina a ovoce ustoupily někam do pozadí. Tolik dětí s nadváhou či obezitou dříve nikdy nebylo. Ale nestačí to dětem říkat, potřebují vzor, a to hlavně v rodině. A obézních dospělých je u nás taky dost.

Mnoho lidí si myslí, že při boji s obezitou je potřeba snížit množství jídla. Opak je pravdou; přestanete-li jíst, ztratíte energii, ochabne vám svalstvo, tělu začnou chybět vitamíny a minerály, zmizí tělesná i duševní odolnost. A přitom stačí začít krůček po krůčku – přechod z bílého pečiva na celozrnné, místo bílé rýže začněte konzumovat tmavou, sladké limonády nahraďte čistou vodou, nebo bylinkovým čajem, místo sladkostí, uzenin a jiných pochutin zařaďte ovoce a zeleninu.
Jíst či nejíst
Tu můžete jíst prakticky celý den bez omezení. Jednak tím získáte potřebné vitamíny a minerály, a také vlákninu, která je nezbytná pro správnou činnost střev. To, co je dobré, ale nezdravé, jezte jen výjimečně. Odměnou vám bude víc energie a dobré nálady, snížení tělesné hmotnosti, lepší zažívání a snad i lepší spánek, očista zanesených orgánů a posílí se i vaše obranyschopnost.